Naše letadla

Vždy v perfektní kondici a připravené pro Váš let

Základní údaje o letounu

Počet míst (pilot + posádka)

1+1

Délka letounu

6,30 m

Rozpětí křídel

8,20 m

Výška letounu

2,25 m

Prázdná hmotnost

288 kg

Maximální vzletová hmotnost

472 kg / 600 kg

Objem palivových nádrží

2 x 50l

Pádová rychlost s klapkami VSO

65 / 76 km/h

Pádová rychlost bez klapek VS1

74 / 87 km/h

Cestovní rychlost

200 km/h

Nepřekročitelná rychlost VNE

250 / 243 km/h

ALTO 912TG (OK-ZUN02)

ALTO 912TG je jednomotorový dvoumístný dolnoplošník vhodný zejména pro rekreační létání, pilotní výcvik či vlekání větroňů. Výroba těchto letounů probíhá v brněnské firmě Direct Fly a s velkou oblibou v současné době létají tyto stroje v různých zemích světa. Letoun byl navržen jako jednoduchá celokovová konstrukce vhodná i pro stavbu v amatérských podmínkách. Ovšem s dostatečným výkonem odpovídajícím standardům této kategorie, s nízkými náklady na údržbu a s jednoduchým a příjemným ovládáním v letu. Letoun je vybaven prověřeným motorem ROTAX 912ULs, poskytujícím dostatečný výkon v dané kategorii.

V naší pilotní škole máme k dispozici letoun tohoto typu s označením OK-ZUN02. Na tomto typu letounu provádíme výcvik nových pilotů v kategorii ultralehkých letounů (ULL) a také turistické lety pro veřejnost.


Základní údaje o letounu

Počet míst (pilot + posádka)

1 + 1

Délka letounu

7,16 m

Rozpětí křídel

9,9 m

Výška letounu

2,6 m

Prázdná hmotnost

297 kg

Maximální vzletová hmotnost

450 kg

Cestovní rychlost

130 km/h

Pádová rychlost s klapkami VSO

56 km/h

Pádová rychlost bez klapek VS1

71 km/h

Cestovní rychlost

200 km/h

Nepřekročitelná rychlost VNE

260 km/h

SOVA (OK-JUM16)

Ultralehké letadlo Sova, vyráběné v Jihlavanu již od roku 1996, je na českém nebi velmi dobře známé. Jde o celokovový dvoumístný dolnoplošník. UL letadel Sova a později Rapid bylo vyrobeno celkem asi 160 kusů a létají nejen v celé Evropě, ale i v ostatních státech světa.

Náš letoun Sova byl uveden do provozu v roce 2006. Disponuje zatahovacím podvozkem a motorem Rotax 912UL o síle 80hp. Má plnohodnotně vyhřívanou kabinu a díky tomu je předurčen pro celoroční provoz. Mezi další nadstandardní výbavu patří záchranný padákový systém Galaxy

Na tomto typu letounu provádíme výcvik nových pilotů v kategorii ultralehkých letounů (ULL) a také turistické lety pro veřejnost.


Základní údaje o letounu

Počet míst (pilot + posádka)

1 + 1

Délka letounu

5,7 m

Rozpětí křídel

7,5 m

Výška letounu

2,2 m

Maximální vzletová hmotnost

450 kg

Maximální rychlost

145 km/h

Nepřekročitelná rychlost VNE

165 km/h

Dolet

350 km


SUNWHEEL (OK-WUF54)

Jedná se o jednomotorový, dvoumístný, plně akrobatický dvouplošník s ostruhovým podvozkem. Původně byl na trh uveden a vyráběn v Německu firmou W. Dallach. Použití kvalitních pevnostních materiálů poskytuje náročným pilotům ty nejvyšší letové možnosti.

Díky otevřenému kokpitu nabízí maximální kontakt s okolím. Letoun je poháněn osvědčeným motorem Rotax 912 UL. 

Základní údaje o letounu

Počet míst (pilot + posádka)

1 + 1

Délka letounu

5,98 m

Rozpětí křídel

8,10 m

Výška letounu

2,34 m

Prázdná hmotnost

269 kg

Maximální vzletová hmotnost

450 kg

Cestovní rychlost

200 km/h

Dolet

750 km

Stoupavost

8 m/s

EV-97 EUROSTAR (OK-EUR03)

EV-97 je dvoumístný ultralehký dolnoplošník s pevným tříkolovým podvozkem. Vyrábí se ve společnosti Evektor v Kunovicích a dodnes létá po celém světě. Je poháněn motorem Rotax 912 UL o síle 100 koní.

Má celokovovou konstrukci a díky kvalitnímu dílenskému zpracování je zaručena dlouhá životnost letounu a výborné letové vlastnosti a nižší hlučnost za letu

Eurostar byl navržen pro sportovní létání a vlekání větroňů do celkové hmotnosti 700 kg.